środa, 24 stycznia 2018

Zemsta po latach wraca po latach

Pamiętałem ten film sprzed wielu, wielu lat. Kiedyś obejrzałem i bardzo mi się spodobał, a później jakoś nie było okazji do niego wrócić. Kiedy więc znajomy z pracy pochwalił się DVD z Zemstą po latach (The Changeling Kanada 1980) postanowiłem natychmiast pożyczyć.

Miałem nadzieję, że szybko obejrzę i zaspokoję swoją ciekawość. Jak będzie się oglądało dziś film, który podobał się kiedyś, kiedyś. Niestety trafiło na czas przeprowadzki i kilka tygodni minęło zanim udało mi się obejrzeć. I było bardzo ciekawie, chociaż nie było takiego "woow" jak kiedyś. Może ten horror nie przetrwał aż tak próby czasu, jak wiele innych filmów, a może po prostu po "Zemście..." obejrzałem jeszcze kilkaset (kilka tysięcy?) innych horrorów, z których część okazała się po prostu lepsza.
Co ciekawe film w reżyserii Petera Medaka (serial Hannibal, Mistrzowie Horroru, Gatunek 2, Dzwonnik z Notre Dame, Opowieści z krypty, Piękna i bestia, Otherworld, Strefa mroku, Cosmic Princess, Kosmos 1999) połączyłem z innym filmem, bo kilka scen z dwóch różnych obrazów połączyłem w jeden 8-)

Ten film broni po latach przede wszystkim świetny klimat i bardzo dobry scenariusz autorstwa Williama Graya (Bal maturalny, Humongous, Eksperyment Filadelfia, Wschód Czarnego Księżyca, Dark Shadows, RoboCop, Fala śmierci, Podróż do wnętrza ziemi) i Diana Maddoxa.

Kompozytor, który w wypadku samochodowym traci żonę i córkę (w tej roli świetny George C. Scott - Doktor Stranglove, lub jak przestałem się martwić i pokochałem bombę, Piękna i bestia, Podpalaczka, Egzorcysta 3)  wprowadza się do wielkiego, opuszczonego od wielu lat budynku. Niemal od samego początku czuje czyjąś obecność, czuje niepokój, nic więc dziwnego, że postanawia wyjaśnić dlaczego posiadłość tak długo stała pusta decydując się ostatecznie na próbę nawiązania kontaktu z duchem, którego obecność coraz mocniej czuje i, który coraz bardziej wzbudza w nim niepokój. Później już akcja toczy się błyskawicznie, a niektóre sceny zamrożą Wam krew w żyłach. Szczególnie zapada w pamięci ta z wózkiem inwalidzkim i przywoływaniem duchów...

To pozycja absolutnie obowiązkowa dla fanów horrorów. Niestety nie macie co liczyć na telewizję, bo ja nie przypominam sobie żeby w ostatnich latach Zemsta po latach była emitowana. Pozostają poszukiwania dvd, albo...

Swoją drogą kilkanaście (?) lat temu na rynku pojawił się film "Zemsta po latach 2", ale nie miał nic wspólnego z pierwszą częścią. Przynajmniej tak to pamiętam!


1 komentarz:

Horror Express pisze...

Uwielbiam stare horrory, więc dzięki za pomysł filmu na wieczór. Tego chyba nie widziałam, chociaż niektóre sceny pamiętam jak przez mgłę.

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga