sobota, 6 maja 2023

Z teatru do filmu: Przebudzenie dusz

To chyba pierwsza taka sytuacja, że sztuka teatralna zostaje sfilmowana. Na podstawie przedstawienia powstał film "Przebudzenie dusz" (Ghost Stories Wielka Brytania 2017), który możecie oglądać na Canal Plus Online. 

Głównym bohaterem filmu Jeremy Dyson i Andy Nyman jest profesor Goodman (Andy Nyman), prowadzący program telewizyjny, w którym weryfikuje wiadomości o rzekomych zjawiskach paranormalnych. Pewnego dnia dostaje list od mężczyzny, który prowadził przed laty tego typu działalność i był wzorem dla naukowca. Ten prosi profesora żeby zweryfikował trzy zjawiska, których nie udało mu się podważyć. Goodman decyduje się na zbadanie tych spraw... Czy uda mu się ustalić jaka jest prawda? 

Mam w przypadku tego filmu spory dyskomfort. Nie podobał mi się, znudził mnie, nie do końca go zrozumiałem, ale też mam poczucie, że chyba nie do końca mam rację. Że mógł to być niezły (niezły, nie dobry!) film, tylko akurat do mnie nie trafił. Nie jest oczywisty, na pewno Was zaskoczy, jest w nim sporo odesłań do wielu kultowych horrorów. Chyba jednak będzie lepiej jak sami się przekonacie, czy to dobry film!

Moja ocena: 5/10


 

 

Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga