piątek, 11 marca 2022

Polskie kino: Moje wspaniałe życie

Moje wspaniałe życie (Polska 2021) to film dla wytrwałych. Niby trochę śmieszny, trochę bawi, ale dużo w nim trudnych tematów. Życie w małym miasteczku nie jest łatwe, zwłaszcza jak się jest nauczycielką, Twój mąż jest dyrektorem szkoły, a kochanek kolegą z pracy...

Główna bohaterka to Jo (Agata Buzek - After Blue, Ciemno, prawie noc, Wiedźmin, Człowiek z magicznym pudełkiem, Sen), nauczycielka angielskiego, która mieszka z mężem Witkiem (Jacek Braciak - Pitbull, Kler, Pod mocnym aniołem, Drogówka, Wołyń, Róża, Oficer, Katyń, Samowolka, Żeby nie było śladów, Król, Glina), dyrektorem szkoły, w której pracuje, schorowaną matką (Małgorzata Zajączkowska - Planeta singli. Osiem historii, Wałęsa. Człowiek z nadziei, Jesteś Bogiem, Ekipa) oraz dwoma synami, z których jeden ma już żonę i małe dziecko.

Nie jest lekko... Syn (Jakub Zając - Dawid i Elfy, Belfer) i jego żona (Wiktoria Wolańska) mają jej za złe, że nie chce oddać im mieszkania matki, ich dziecko w dzień i noc krzyczy lub płacze, z mężem chyba nie bardzo się lubi, podobnie jak z drugim, młodszym synem (Paweł Kruszelnicki). Nic więc dziwnego, że kiedy może wymyka się z domu i w domu pali marihuanę i spotyka z kochankiem (Adam Woronowicz - Nielegalni, Wałęsa. Człowiek z nadziei, Jak zostałem gangsterem. Historia prawdziwa, Jak pokochałam gangstera, Pitbull: ostatni pies, Demon, Czerwony pająk, Pod Mocnym Aniołem, Drogówka, Pakt, Wszyscy moi przyjaciele nie żyją, Kurier), który oprócz tego, że jest nauczycielem, to jeździ starym samochodem odczytując reklamy i nawołując gołębie, co bardzo się nie podoba dyrektorowi. Jakby tego było mało Jo, któregoś razu nagrywa telefonem spotkanie z kochankiem, a nagranie z aparatu wycieka i ktoś zaczyna ją szantażować... Uff. Niezłe bagno. Nic dobrego nie może z tego wyjść. Zwłaszcza, że mąż coraz częściej wybiega z domu, a trening kończy w knajpie, gdzie spotka się ze szkolną sekretarką...

Reżyserem i scenarzystą tej słodko-gorzkiej opowieści jest
Łukasz Grzegorzek

Moja ocena: 6/10





Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga