poniedziałek, 10 stycznia 2022

Słynne cykle filmowe: Koszmar minionego lata

Nigdy jakoś nie zauroczyła mnie ta seria. Obejrzałem przed laty trzy filmy z tego cyklu, a teraz przypomniałem sobie "Koszmar minionego lata" (I Know What You Did Last Summer USA 1997). Niestety, tak jak przed laty historia młodych ludzi, którzy wracając z imprezy potrącają mężczyznę i wrzucają go do morza, ponownie nie zrobiła na mnie zbyt dużego wrażenia. Baaa, nawet bardziej raziła mnie swoją naiwnością. 

Czwórka znajomych jest na imprezie. Pijani wracają do domu i potrącają mężczyznę w rybackiej pelerynie, który wziął się na drodze nie wiadomo skąd. Wpadają w panikę bojąc się konsekwencji.

Jeden z nich jest synem bogatego ojca (Ryan Phillippe - Przybysz, Rój - kolejny atak, cykl Strzelec), inny pochodzi z ubogiej rodziny (Freddie Prinze Jr - Koszmar następnego lata, Wing Commander, 24 h). Postanawiają wrzucić zwłoki do morza. Nie spodziewają się jednak, że potrącony mężczyzna żyje. Tak czy siak, kończy w morzu. A po roku jeden z "bohaterów" zdarzenia dostaje liścik "wiem, co zrobiłaś minionego lata"...

Film wyreżyserował Jim Gillespie (Jad, Detoks), a scenariusz napisał Kevin Williamson (cykl Krzyk, Pamiętniki Wampirów, Opowiedz mi bajkę, Stalker, Oni, Tajemny krąg, Przeklęta, The Following). Niestety kojarzy mi się z "Krzykiem", który także zapoczątkował inny kultowy cykl, także nierobiący na mnie wielkiego wrażenia. 

Z tym, że co ważne - "Koszmar minionego lata" to film, o którym powinniście sami sobie wyrobić opinię - zbyt ważny stał się, bowiem w historii kina grozy! 


Moja ocena: 5/10.

Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga