wtorek, 4 lutego 2020

Pakt - sezon drugi. Jeden z najlepszych polskich seriali. Szkoda, że bez kontynuacji...

Niestety z dużym opóźnieniem obejrzałem drugi sezon serialu "Pakt" (Polska 2016) z Marcinem Dorocińskim w głównej roli. To prawdziwe political ficition, którego treść w naszych czasach już nie musi budzić zdziwienia, chociaż oczywiście pokazanym tam zdarzeniom daleko od naszej rzeczywistości. 


Pierwszy sezon to był co prawda norweski format, ale zrobił na mnie spore wrażenie (czytaj recenzję). Świetna rola Marcina Dorocińskiego (- Pibull. Ostatni pies, Pod Mocnym Aniołem, Pakt, Na granicy, Psy 3: W imię zasad), jako dziennikarz, który próbuje wyjaśnić śmierć swojego brata i uratować jego syna. Naprawdę świetny film. Drugiego sezonu nie obejrzałem, dlatego, o ile dobrze pamiętam, bo nie zachęciła mnie tematyka polityczna. Teraz jednak się zdecydowałem i nie pożałowałem. Żałuję tylko, że nie powstał/powstanie kolejny sezon, bo od tej produkcji minęły już cztery lata i trudno wierzyć, że HBO do niej po takim czasie wróci.

Marcin Dorociński znowu w roli dziennikarza, który demaskuje najpierw seksaferę, a później aferę korupcyjną w rządzie. Jego przyjaciółka Anna Wagner (Magdalena Popławska - Wataha, jestem mordercą, Ekipa), prezydent jednego ze śląskich miast, w którym doszło do tragicznej katastrofy w kopalni wini za ten wypadek rząd. Za namową znajomego polityka - Dariusza Skalskiego (Adam Woronowicz - Pitbull: ostatni pies, Demon, Czerwony pająk, Pod Mocnym Aniołem, Drogówka) postanawia wystartować w wyborach parlamentarnych by przejąć władzę z rąk premiera Kostrzewy (Mariusz Bonaszewski - Glina, Jack Strong). Nie wiedzą, że są pionkami w politycznej grze wielkich graczy, którzy pozostają w ukryciu. Dochodzi do destabilizacji sytuacji w kraju.

Zdecydowanie polecam. Ciekawy pomysł na akcję, pełną teorii spiskowych i tajemnic, bardzo dobrzy aktorzy, dobra muzyka, ciekawe zdjęcia, świetny nastrój nieustannego zagrożenia i beznadziei. Trudno kogoś darzyć sympatią, bo można się przeliczyć. Koniecznie odkopcie tę produkcję w zasobach HBO GO. Serial wyreżyserował Leszek Dawid, znany z filmu Jestem Bogiem i serialu Nielegalni.




Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga