sobota, 10 września 2022

Dobre polskie seriale: Klangor

Polacy jednak umieją w seriale. Naprawdę powstaje w naszym kraju wiele świetnych produkcji. Klangor (Polska 2021) miałem okazję zobaczyć dopiero po kilkunastu miesiącach od premiery. Zrobił na mnie duże wrażenie!

Twórcą serialu jest Kacper Wysocki, a reżyserem Łukasz Kośmicki ()  Jest to opowieść o psychologu więziennym, którego córka (Matylda Giegżno) znika pewnego dnia. Jej chłopak zostaje martwy. Rafał Wejman (Arkadiusz Jakubik - Paradoks, Król, Jestem mordercą, Jesteś Bogiem, W głębi lasu, Kler, Dom zły, Pod Mocnym Aniołem, Ksiądz, Polskie gówno, Psy 3) rozpoczyna poszukiwania.

Policja uważa, że to dziewczyna zabiła swojego przyjaciela i popełniła samobójstwo. Lekarz jednak w to nie wierzy. Do poszukiwania córki wykorzystuje więźniów, z zakładu karnego w którym pracuje... Staje do walki, w której nie może iść na kompromisy. Wie, że musi zrobić absolutnie wszystko, by odzyskać córkę. Oczywiście o ile ona naprawdę żyje...

Znowu ponury klimat, beznadzieja, trudno zorientować się, który bohater jest naprawdę dobry, któremu warto kibicować. Serial świetnie nakręcony, bardzo dobrze zagrany, ze świetnymi aktorami, dobrą muzyką Mikołaja Trzaski, no i co ważne wszystko dobrze słychać, co jak wiele razy pisałem, nie jest takie oczywiste w polskich produkcjach. Coraz bardziej doceniam (od lat już właściwie) Arka Jakubika, którego przełomową rolą moim zdaniem był występ w Domu złym (czyta recenzję).  Mam nadzieję, że serial skończy się na jednym sezonie bo to naprawdę zamknięta opowieść, której szkoda byłoby psuć kontynuacją. No chyba, że twórcy by nas pozytywnie zaskoczyli! 

Zdecydowanie polecam! Moja ocena 8/10.



Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga