wtorek, 12 maja 2020

Piotrek trzynastego. Polska parodia horrorów

Długo nie mogłem się przekonać do tego cyklu. W końcu jednak się odważyłem i obejrzałem (za darmo) na profilu Kino Świat VOD na YouTube pierwszy film z cyklu Piotrek trzynastego (Polska 2010) w reżyserii Piotra Matwiejczyka. 

Piotrkowi Matwiejczykowi (Piotrek trzynastego 2, Piotrek trzynastego 3: Dziecko rozmaryn, Voo doo tata, Koszmar minionej zimy, Ostatnie drzewo po lewej) udało się zebrać grupę naprawdę dobrych aktorów, którzy zagrali świetne epizodyczne role:
Cezarego Pazurę (Psy, Psy 3: w imię zasad, Kroll, Pibull. Ostatni pies), Mirosławę Bakę (Fala zbrodni, Krótki film o zabijaniu, Demony wojny, Psy 3: w imię zasad, Kurier, Zabawa, zabawa, Jack Strong, Sęp, Czas honoru, Reich), Marcina Dorocińskiego (Zabawa, zabawa, Pibull. Ostatni pies, Pod Mocnym Aniołem, Pakt, Na granicy, Psy 3: W imię zasad) i Eryka Lubosa (Sztuka kochania, Ślepnąc od świateł, 1983, Pod mocnym Aniołem). W filmie możemy też zobaczyć jeszcze m.in. Wojciecha Mecwaldowskiego i Weronikę Rosati oraz Piotra Matwiejczyka.
Film to parodia przede wszystkim Piątku trzynastego, ale także Koszmaru z ulicy Wiązów. Są też nawiązania do wielu innych slasherów. Do mnie trafiło to poczucie humoru (śmiałem się w głos), świetnie dopowiadane dialogi w różnych scenach! Dodatkowo świetne cytaty z innych filmów, na przykład z Taksówkarza. Czułem się tak, jak wtedy gdy oglądałem pierwszą część Strasznego filmu. Generalni film opowiada o młodych ludziach, którzy wyjeżdżają na wycieczkę na Mazury. W okolicy pojawia się tajemniczy morderca...

Zdecydowanie polecam!

I na koniec jeden z cytatów. Bohater grany przez Piotra Matwiejczyka proponuje skręta Mirosławowi Bace
- Bakasz? Przepraszam, czy pan baka?

Zobaczcie zresztą sami zwiastun:



Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga