piątek, 21 maja 2021

Kultowa komiksy: Prosiacek

Krzysztof Owedyk, albo, jak kto woli "Prosiak" to jedna z najbardziej znanych postaci w polskim komiksie. Przed laty zaczynał tworząc własnego komiksowego fanzina "Prosiacek". Kultura Gniewu wydała w 2010 wszystkie numery, jako "Prosiacek 1990-2010". Wszystkie plus jeszcze jeden dodatkowy, który nigdy nie wyszedł, a składa się ze świetnych komiksów. 

Kiedyś Prosiacki bardzo mi się podobały, pamiętam, jak zawsze czekałem z niecierpliwością, na każdą przesyłkę od Prosiaka, który także przygotowywał okładki do kaset Fate, punkowo-reggae'owej kapeli, z którą byłem związany.

Wówczas były bardzo popularne komiksy antyklerykalne, subkulturowe, ekologiczne itd.

Zaśmiewałem się czytając i oglądając opowieści o dzielnych punkach tłukących złych skinów. Teraz już mnie te historyjki nudzą, ale z sentymentem je wszystkie przeczytałem. Z każdym numerem jednak te opowieści były coraz dojrzalsze. Prawdziwe "woow" jednak przyszło dopiero wówczas, gdy Prosiak narysował "Ósmą czarę" - jeden z moich ulubionych do dziś komiksów.  Dobrze jednak, że te Prosiacki wyszły, bo z tamtych numerów sprzed wielu lat nie został mi żaden egzemplarz, a wydawnictwo Kultury Gniewu z radością, przed 10 laty postawiłem na półce, a niedawno przeczytałem. Jak Syn będzie starszy, pokażę mu, jakie ja kiedyś czytałem komiksy 8-) 



Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga