czwartek, 26 sierpnia 2021

Psy 2.5. Książka za którą wydawca powinien posadzić sporo drzew

Niestety. Ja kupiłem książkę "Psy 2.5. W imię wolności" autorstwa fikcyjnego bohatera kultowej serii filmów "Psy" Waldemar "Nowy" Morawiec. Przeze mnie pewnie ścięto jedno drzewo potrzebne na papier na wydrukowanie tej książki. Ale ile drzew trzeba było ściąć żeby wydrukować cały nakład? To pytanie do Świata Książki, który wydał "Psy 2.5" w 2020 roku. I dodatkowo wydrukował ją z dużymi literami...

Nie wiem co mnie skusiło żeby kupić tę pozycję. Akurat wychodziła trzecia część "Psów" (czytaj recenzję) Władysława Pasikowskiego, a ta książka miała być opisaniem tego co działo się między tym filmem a częścią drugą, dlaczego Franz wraca do Polski, co dzieje się z Wolfem itd. Swoją drogą pomysł był całkiem niezły.

Przyjaciółka Franza, który przebywa na Antypodach, po ucieczce z Polski, zostaje zamordowana przez Rosjan. Okazuje się, że w tle tej zbrodni pojawia się intryga Rosjan, którzy chcą wywołać aferę szpiegowską w polskim rządzie, ujawniając rzekomą szpiegowską przeszłość polskiego premiera (tak, tak to historia Olina). Polska w tym czasie stara się o wejście do NATO. Franz jednak o tym się dowiaduje i informuje o spisku polskiego prezydenta z wąsem i pokojową Nagrodą Nobla. A wszystko to opowiada nam "Nowy", grany w filmie przez Cezarego Pazurę.

Pomysł niezły, ale książka została fatalnie napisana i niewarta jest przeczytania. Nie dajcie się nabrać, nawet, jak jesteście fanami "Psów", tak jak ja! Chociaż przyznam, że kilka razy się uśmiechnąłem czytając tę książkę, przypominającą jednak klimat "Psów".



Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga