środa, 26 kwietnia 2023

Kultowe seriale: 24 godziny (sezon 1)

Jeden z moich ulubionych seriali. Mam niemal wszystkie sezony na DVD, ale nie mam odtwarzacza. Jaka więc była moja radość, gdy okazało się, że wszystkie sezony 24 godzin można zobaczyć na platformie Disney Plus.

Pamiętam, jak pierwszy raz pierwszy sezon 24 godzin (USA 2001) pokazywał w Polsce Polsat. Serial o przygodach dzielnego agenta CTU Jacka Bauera (Kiefer Sutherland) zachwycił, ale oglądanie jednego odcinka, co tydzień i to dodatkowo przerywanego reklamami nie miało kompletnie sensu. Szybko, więc kupiłem serial na płytach DVD (jeden sezon kosztował wówczas ponad 200 zł), najpierw pierwszy sezon, później kolejne.

Płyty były rozchwytywane przez znajomych z pracy, którym 24 godziny także się spodobały. A później zaczęli mi kupować kolejne sezony. To były czasy! Miałem taką zasadę, że po tym jak stawałem się właścicielem kolejnego sezonu to wcześniej oglądałem wszystkie poprzednie. A każdy z nich miał po 24 odcinki, każdy po ok. 42 min.! No, ale wówczas miałem na oglądanie znacznie więcej czasu 8-)

Jak już pisałem, wróciłem do oglądania tego serialu po raz kolejny. I początek był nieco rozczarowujący, to, co robiło wielkie wrażenie ok. 20 lat temu, teraz już tak nie zachwycało. Jednak od tego czasu powstało wiele bardzo dobrych seriali, o wiele lepiej nakręconych technicznie. Ale to rozczarowanie trwało może 3-4 odcinki, później 24 godziny znowu totalnie wciągnęły i trudno było się oderwać od oglądania! 

W pierwszym sezonie 24 godzin Jack Bauer próbuje uchronić przed zamachem czarnoskórego kandydata na prezydenta Davida Palmera (Dennis Haysbert). Ktoś jednak porywa żonę Jacka Teri (Leslie Hope) i jego córkę Kim (Elisha Cuthbert). A on sam zmuszany jest do zabicia Palmera. Szybko jednak okazuje się, że celem terrorystów są zarówno kandydat na prezydenta jak i szef CTU. Obaj, bowiem odpowiadali za akcję likwidacji serbskiego zbrodniarza. W czasie akcji zginęła jednak jego rodzina... Śledztwo komplikuje fakt, że terroryści mają w agencji swojego człowieka, a może nawet nie jednego

Mnóstwo wątków, wciągająca akcja, świetny scenariusz, dobrzy aktorzy (bardzo dobry Kiefer Sutherland). W tym serialu wszystko jest bardzo dobre. Zwroty akcji, mnóstwo wątków (także obyczajowych), bardzo dobre zdjęcia itd... Akcja serialu toczy się w czasie rzeczywistym przez 24 godziny i tak też ten serial jest nakręcony. 

Moja ocena: 9/10

 



Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga