piątek, 17 czerwca 2022

Dobre polskie seriale: Odwilż

Naprawdę kolejny bardzo dobry polski serial! Polacy wiedzą, jak zrobić świetny serial. Przekonałem się o tym po raz kolejny oglądając na HBO Max "Odwilż" (Polska 2022). W Szczecinie nad brzegiem Odry zostają odkryte zwłoki młodej kobiety, córki prokuratora okręgowego.

Tuż przed śmiercią kobieta musiała urodzić, a dziecko zniknęło. Śledztwo prowadzi młoda policjantka Katarzyna Zawieja (Katarzyna Wajda - Kruk. Czorny woron nie śpi, Jesteś Bogiem), której mąż (Wojciech Zieliński - Służby specjalne, Odwróceni: Ojcowie i córki, Psy 3: W imię zasad, Kurier, Czerwony pająk, Odwróceni, Świadek koronny, Oficer, Żmijowisko, Furioza)  niedawno popełnił samobójstwo (a może został zamordowany?! W każdym razie śledztwo w tej sprawie zostaje umorzone).

Kobiecie zależy na tym, by odnaleźć zabójcę, ale też przede wszystkim by odkryć, gdzie jest dziecko! Śledztwo jest wyjątkowo trudne, bo prokurator okręgowy (Bogusław Linda - Paradoks, Kobiety mafii, Pitbull. Niebezpieczne kobiety, Pitbull - nowe porządkiKobiety mafii, Psy, Psy 2, Psy 3, Kroll ), podchodzi do tej sprawy szczególnie emocjonalnie, co akurat nikogo nie dziwi... Początkowo podejrzanym jest mąż ofiary (Sebastian Fabijański - Pitbull: Niebezpieczne kobiety, Miasto 44, Psy 3: W imię zasad, Botoks, Pod mocnym aniołem, Belfer, Jak pokochałam gangstera, Pakt), ale szybko okazuje się, że to nie on jest zabójcą. Tymczasem wszystkie tropy prowadzą do mężczyzny skazanego za ukrzyżowanie i zabójstwo prostytutki, od lat przetrzymywanego w izolatce zakładu karnego (świetna, choć krótka rola Eryka Lubosa - Oficer, Psy 3: W imię zasad, Drogówka, Dom zły, Pitbull, Ślepnąć od świateł, Piotrek trzynastego, Służby specjalne, Sztuka kochania, 1983, Pod mocnym Aniołem)...

Bardzo dobra opowieść Xawerego Żuławskiego (serial Pitbull), świetnie opowiedziana, jak to w polskich serialach zwykle bardzo mroczna. Nie mam właściwie żadnych uwag. Aktorstwo - dobre, scenariusz bardzo dobry, dźwięk - dobry, muzyka - dobra, zdjęcie - b. dobre. Świetnie opowiedziane sylwetki głównych bohaterów. Zawieja, która nie może sobie poradzić ze śmiercią męża, zaniedbuje córeczkę, by rozwiązać śledztwo. Brrr. Mrozi ta opowieść... Nikt tam do końca naprawdę nie jest dobry...

No może końcówka nie do końca była taka jakiej oczekiwałem, ale cóż - to prawa twórców serialu! Tu nie ma jakiegoś nowatorstwa, nie liczcie, że zobaczycie coś nowego. Tu jest po prostu bardzo dobrze opowiedziana bardzo dobra historia. I o to w tym wszystkim chodzi. Ja nie czekam na film czy serial, będący przełomem w historii światowej kinematografii. Ja czekam na bardzo dobrą, świetnie oglądającą się produkcję! I taką dostałem!

Moja ocena 8/10


 

Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga