poniedziałek, 12 czerwca 2023

Dziewczyny z Dubaju 2. Kontynuacja głośnej książki Piotra Krysiaka

Pierwsza część "Dziewczyn z Dubaju" zrobiła w wielu środowiskach duże wrażenie, a ekranizacja była przez wiele tygodni jednym z najpopularniejszych filmów na Canal Plus (obecnie można produkcję Marii Sadowskiej zobaczyć także na Netflix). Przyznam, że ten temat mnie nie bardzo interesuje, więc do tej pory nie przeczytałem ani pierwszej książki, ani nie obejrzałem filmu. 

Jednak z tematem tzw. dziewczyn z Dubaju zetknąłem się kilkanaście lat temu, pracując jeszcze w Radiu Wrocław. Zajmowałem się wówczas śledztwem i procesem Joanny Borysewicz, oskarżonej o sutenerstwo. Wówczas jednak nie zdawałem sobie sprawy, że ten proceder miał taką skalę i dotyczył tylu osób. 

Po kontynuację, czyli "Dziewczyny z Dubaju 2" Piotra Krysiaka (Deadline Unlimited 2023) już sięgnąłem, między innymi, dlatego, że bardzo zaciekawił mnie rozdział "Pięćdziesiąt twarzy senatora" opisujący jednego z byłych wrocławskich polityków Platformy Obywatelskiej Tomasza M., który miał uczestniczyć w nagraniu swojego partyjnego kolegi, wówczas wiceministra  Rafała B. Podstawione mu prostytutki miały wypytywać o ważne decyzje, które rzekomo zapadały w resorcie. Piotr Krysiak trafił na trop tego wątku afery podsłuchowej w zeznaniach żony Tomasza M.  

Bagno, które opisuje autor książki jest szokujące. Mało, kto sobie uświadamia, co dzieje się czasami za kulisami świata polityki.

Dodatkowo ciekawy jest wątek Baraniny, słynnego niegdyś gangstera, który zlecił oblanie kwasem prowadzącej w jego sprawie śledztwo opolskiej prokurator. 

Generalnie jednak książka dotyczy usług Polek świadczonych Arabom. Wśród ich klientów byli między innymi: król Jordanii, syn dyktatora Syrii czy marokański książę. W takich wyjazdach miało uczestniczyć kilkaset polskich prostytutek, a sutenerki, które je werbowały, zarabiały na każdej z nich tysiące euro. Wiele z tych dziewczyn, zdaniem autora książki, znanych jest obecnie, jako celebrytki. Z tego środowiska wywodzić się mają: była dziewczyna znanego piłkarza, partnerka polityka czy dziewczyna legendy rocka, a także żona brytyjskiego bogacza. 

Jest to specyficzna lektura, która nie trafi do wyrafinowanego czytelnika, ale pozwoli wielu z Was poznać świat, o którym nie macie pojęcia... 



Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga