poniedziałek, 29 maja 2023

Dobra kontynuacja horroru Nie oddychaj!

Jakoś nie byłem przekonany do oglądania filmu Nie oddychaj 2 (Don't Breathe 2 USA 2021). Wydawało mi się, że oglądanie kontynuacji, opartej na tym samym pomyśle - niewidomego mężczyzny, walczącego z ludźmi atakującymi jego dom nie ma sensu. Ponieważ jednak pierwsza część mi się podobała, postanowiłem chociaż spróbować. 

I byłem pozytywnie zaskoczony. Film Rodo Sayaguesa ogląda się z przyjemnością, nawet przyciąga uwagę, stawiając przed dylematem, czy zasada: zło złem zwyciężaj jest dobra. Chociaż w tym przypadku chyba nie ma innego wyjścia.

Bandyci, którzy nadali dom niewidomego mężczyzny (Stephen Lang), mieszkającego z dziewczynką (Madelyn Grace), którą kiedyś przygarnął z ulicy, a teraz uczy przetrwania, są bezlitośni. Ich celem jest Phoenix. Jak się szybko okazuje, jest to córka jednego z nich! Czy dziecko będzie chciało jednak wrócić do ojca, czy jego intencje są szlachetne? I dlaczego w ostatnim czasie w miejscowości, w której mieszkają uaktywnił się gang handlarzy narządami, który porywa dzieci... Akcja toczy się osiem lat po wydarzeniach z pierwszej części. 

Sporo, naprawdę sporo brutalności. Krew leje się strumieniami, a strony konfliktu używają różnych narzędzi do zabijania. W walce uczestnicy też Phoenix, która jak widać, była całkiem dobrą uczennicą swojego przybranego ojca. To film zdecydowanie, dal zwolenników krwawej rozrywki!

Moja ocena: 6/10


 


Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga