wtorek, 6 września 2022

Tragedia Makbeta. Film, który możecie sobie spokojnie darować!

Dostałem w  promocji Apple TV na trzy miesiące (oferta dla właścicieli określonej marki telewizora) i postanowiłem obejrzeć jakiś film. Film, nie serial, których wiele dobrych ma ta platforma w swojej ofercie. Miałem jedynie czas na film i wybrałem Tragedię Makbeta (The Tragedy of Macbeth USA 2021) produkcję z Danzelem Washingtonem, jednym z moich ulubionych aktorów. 

Obiektywnie może to i dobry film, oparty na podstawie sztuki Williama Szekspira, ale mnie śmiertelnie wynudził, a konwencja czarno-biała zmęczyła.

Kameralny film Joela Coena opowiada historię Makbeta (Denzel Washington - Lot, Stan oblężenia, Księga ocalenia, W sieci zła, Zabójcza perfekcja, Bez litości, Bez litości 2, Deja vu), któremu trzy wiedźmy przepowiedziały, że zostanie królem Szkocji. Lord postanawia zabić monarchę Dunkana (Brendan Gleeson -  Mr. Mercedes, Braveheart, Assassin's Creed, Kruk. Zagadka zbrodni, Na skraju jutra, Osada, A.I - sztuczna inteligencja, Aligator - Lake Placid, 28 dni później, cykl Harry Potter, ), a wspiera go w tym żona Lady Makbet (Frances McDormand - AEon Flux, Trzy billboardy za Ebbing, Missouri Transformers 3, Darkman, Lęk pierwotny)... 

Właściwie mogłoby to być spokojnie przedstawienie teatralne. Nie odradzam, nie zachęcam. To jeden z tych filmów, na oglądanie których musicie zdecydować się sami!

Moja ocena 6/10


 

Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga