wtorek, 4 lipca 2023

Zbiór świetnych reportaży Dariusza Farona "Życie nie kończy się na mecie"

Dariusz Faron to, moim zdaniem, obecnie jeden z najlepszych polskich reportażystów. Specjalizuje się w tematyce sportowej i ona właśnie dominuje w jego książce "Życie nie kończy się na mecie" wydanej w tym roku przez Wydawnictwo SQN

Z reportażami Darka mam jeden problem. Są na tyle poruszające, że nie dałem rady przeczytać więcej niż jednego dziennie. Co prawda większość z nich czytałem wcześniej w internecie, ale jakoś czytanie "w papierze" robi na mnie znacznie większe wrażenie. I tu każdy musiałem przeżyć na swój sposób, zrozumieć, dlaczego młody sportowiec, zniszczony kontuzjami popełnia samobójstwo, albo niepełnosprawna zawodniczka poddaje się eutanazji. Koszmarne historie, które wbijają w ziemię. Czasami czułem fizyczny ból czytając kolejny reportaż.

Darek ma ten talent przekazywania swoich opowieści w ten sposób, że prawie czujesz jakbyś była/był bezpośrednim świadkiem rozmowy autora z jego bohaterem. W książce "Życie nie kończy się na mecie" mamy opowieści o znanych sportowcach, ale też tych kompletnie nieznanych. Pierwszy raz miałem okazję przeczytać opowieść między innymi o problemach kickboxera Marka Piotrowskiego. Ale największe wrażenie na mnie zrobiła, też wcześniej mi nieznana historia sportowca, któremu choroba uniemożliwiła wspinaczki górskie. Kilka miesięcy po publikacji reportaży mężczyzna zmarł... Trudno było powstrzymać łzy... 

Zdecydowanie pozycja obowiązkowa do przeczytania! Książkę możecie znaleźć w księgarni internetowej SQN.

Moja ocena: 8/10


 

Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga