środa, 1 października 2008

Nieznajomi naprawdę przerażają!

Ten film Ian (poczytaj jego recenzję) zachwalał mi od ponad tygodnia. Jest niezmiernie krytyczny, więc szykowałem się na coś naprawdę niesamowitego. I rzeczywiście Nieznajomi naprawdę przerażają!


Już sam zwiastun robi niesamowite wrażenie. A film naprawdę przeraża i (co rzadko mi się zdarza, że piszę) po prostu fizycznie męczy. Młodzi ludzie jadą do domu po tym jak kobieta odrzuca zaręczyny swojego partnera. Atmosfera już jest nie najlepsza. A później już tylko jest coraz gorzej i gorzej. Dodatkowe wrażenie robi to, że z początkowych napisów wynika, że film oparty jest na faktach. Od samego początku wiemy, że ten film musi się skończyć źle, bardzo źle! Ale drzemała we mnie przez chwilę jakaś nadzieja, że napastnicy ograniczą się tylko do dręczenia psychicznego, straszenia. Że nie chcą zabijać! Ale też zdawałem sobie sprawę, że to naiwne nadzieje. Najbardziej przerażające jest to, że tu nie ma nic nadprzyrodzonego, że pomyślimy sobie - to bajka! Tak naprawdę taka historia może się wydarzyć każdemu, może spotkać każdego z nas. Bezmyślna, okrutna, bez motywów zbrodnia. Kiedy główna bohaterka pyta swoich oprawców - dlaczego ich wybrali, pada odpowiedź - bo byliście w domu! A w jednej z ostatnich scen jeden z zabójców rzuca do swoich wspólników - następnym razem będzie łatwiej...

Pierwszy raz od dawna w kinie nikt nie gadał, wszyscy siedzieli w ciszy, nawet jak pojawiły się końcowe napisy... Ten film naprawdę robi niesamowite wrażenie.

5/5 Kostuch

The Strangers USA 2008
90 min.
scenariusz i reżyseria: Bryan Bertino



2 komentarze:

grass_hopper pisze...

Na faktach - tylko, ze to jest napisane na poczatku. Na koniec jest napisane, ze cala ta histria jest zmyslona. Troche mi to popsulo zabawe (no bo jednak zostalem oszukany). Wiedzac, ze to jest zmyslone, to jednak nie robi takiego wrazenia. Chyba juz bardziej mi sie podobal "Woolf Creek" (ktory akurat jest oparty na faktach).
Moim zdaniem 3/5

KurduPeL pisze...

Właśnie dziś obejrzałem ten film i spodziewałem się troszkę, że będzie kiczowaty. Jednak akcja trzymająca przez cały film w napięciu i to chore oczekiwanie na to co się stanie sprawiło, że film był jednym z najlepszych jakie obejrzałem w ostatnim czasie. Nie mówię tu o kultowych starych filmach jak "Krzyk" czy "The Blair Witch", ale najnowsze pozycje z gatunku horror i thriller bardzo się - za przeproszenie zeszmaciły. Ten film jest naprawdę dobry i godny polecenia.

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga