wtorek, 19 stycznia 2021

Klasyczne serie: Egzorcysta 3

Prawdziwy festiwal Egzorcysty zaliczyłem ostatnio. Po obejrzeniu dokumentu o pierwszej części z 1973 - Leap of Faith (czytaj recenzję), powtórzyłem pierwszą część (czytaj recenzję), a następnie dawno nie oglądanego Egzorcystę 3 (The Exorcist III USA 1990). Film Williama Petera Blatty'ego (Egzorcysta, Egzorcysta 2), autora książki "Egzorcysta", którą zresztą ostatnio miałem okazję znowu sobie kupić, przed laty mnie nie zachwycił. Tym razem podobał się znacznie bardziej. 

Trzecia część Egzorcysty skupia się na śledztwie prowadzonym przez porucznika Williama "Billa" F. Kindermana (George C. Scott - Zemsta po latach, Doktor Stranglove, lub jak przestałem się martwić i pokochałem bombę, Piękna i bestia, Podpalaczka), w sprawie makabrycznego zabójstwa dziecka. Okazuje się, że wiele lat po śmierci seryjnego killera Bliźniaka, ktoś znowu zabija w ten sam sposób. Dodatkowo ofiarą zabójstw padają księża. Trop prowadzi do szpitala psychiatrycznego, w którym przebywa tajemniczy pacjent (Jason Miller - Trans, Egzorcysta, Wampir, Potwór Hendersona)... 

Naprawdę ogląda się z przyjemnością (o ile ktoś odczuwa przyjemność oglądając horrory!), jest mroczny klimat, ciekawa fabuła, parę naprawdę dobrych scen. Film wciąga i ogląda się z przyjemnością, mimo, że od jego powstania minęło już ponad 30 lat. Ciekawe swoją drogą, że do jego docenienia musiałem dojrzeć i po latach spodobał mi się o wiele bardziej niż w czasie pierwszego seansu. Zdecydowanie polecam! 

Film powstał na podstawie książki Blatty'ego - "Legion". 



Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga