wtorek, 21 kwietnia 2020

"Antyterroryści". Rozmowy z policjantami z polskich jednostek specjalnych

Ta książka jest lepsza od wielu filmów sensacyjnych. Mateusz Baczyński i Janusz Schwertner przeprowadzili wiele rozmów z policyjnymi antyterrorystami, którzy opowiedzieli im o swojej pracy. Te historie robią naprawdę duże wrażenie. 

Pierwsza część książki (Wydawnictwo Znak 2019) poświęcona jest pamiętnej akcji w Magdalence. Na początku zżymałem się, że tak wiele miejsca poświęcono na znaną, wydawało mi się historię, ale z zaskoczeniem stwierdziłem, że wielu informacji na jej temat nie znałem i dowiedziałem się sporo nowych rzeczy na ten temat. Rozmowy z uczestnikami tej akcji przynoszą wiele ciekawych informacji.
Z tych wywiadów można się dowiedzieć dlaczego doszło do tak tragicznej w skutkach interwencji i jakie miała ona skutki na przyszłość.




Później już kolejne opowieści o ćwiczeniach antyterrorystów, o najważniejszych akcjach, także tych, o których wcześniej policja nie informowała, o walkach z kibolami, o doskonaleniu się, ale także problemach, braku nowoczesnego sprzętu i miejsc do ćwiczeń. Oraz szczególnie bulwersujące opowieści o niskich zarobkach ludzi, którzy narażają swoje życie aby społeczeństwo mogło się czuć bezpiecznie. 

Polecam, książka do przeczytania w jeden dzień!

Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga