środa, 14 sierpnia 2019

Hakowanie świata. Jak Cambridge Analytica wykorzystała media społecznościowe

Ta historia kilka lat temu wstrząsnęła światem. I to nie tylko mediów społecznościowych. Czy firma Cambridge Analytica miała wpływ na wyniki wyborów prezydenckich w USA. Historię opowiada Netflix w filmie dokumentalnym Hakowanie świata (The Great Hack 2019).

To historia na dobry film sensacyjny, a raczej thriller political fiction. Jest firma, która kradnie dane o preferencjach klientów wielkiego portalu społecznościowego (Facebook). Dzięki nim można manipulować użytkownikami podsyłając mu odpowiednie reklamy, które namówią go na przykład wybór kandydata w wyborach. Mogą to być na przykład wybory prezydenckie w USA. To wszystko wydarzyło się naprawdę!
Nie będę opisywał Wam szczegółów - jeżeli ich nie znacie - koniecznie obejrzyjcie ten dokument w reżyserii Karima Amera i Jehane Noujaima. Tylko uważajcie - ten film może zmienić Wasze zdanie na temat mediów społecznościowych. Nie jeden poczuł się po wybuchu afery oszukany i okradziony i zlikwidował konta w mediach społecznościowych.

W filmie występują autentyczni uczestnicy tamtych wydarzeń: Carole Cadwalladr, David Carroll, Brittany Kaiser i Julian Wheatland.

Decydując się na ten film pamiętajcie, że jeżeli znacie świetnie tę historię to nie zrobi on na Was wielkiego wrażenia. To raczej dla tych co dopiero poznają te zdarzenia!


Brak komentarzy:

Szukaj na tym blogu

Archiwum bloga